01 September 2012

rahsia hati

Petang itu mendung . nak hujan barangkali , dia bermonolog . sambil perutnya mengeluarkan irama menandakan perlu diisi . lantas tanganya mencapai telefon bimbit , lalu menelefon kawan lamanya , Amar Farez . caller ringtone apa lah mamat ni letak , macam nak pecah telinga aku mendengar . hatinya mengomel sendiri . tiba-tiba panggilan itu dijawab . suara garau itu memberi salam . " Waalaikumsalam," jawab Nadia Nadira lembut ." Weh , jom keluar . Teman aku makan donat dekat Big Apple jap . Aku belanja kau," kelam kabut Nadia Nadira bercakap sehinggakan nafas pun tak sempat nak tarik . "Eh , kau ni boleh tak relax bila bercakap?okay,jom . lagipun dah lama kita tak jumpa . jumpa kat sana pukul 3 okay," jawab Amar Farez . "Okay set . Bye," jawabnya lembut . dengan pantas dia menamatkan perbualan itu . aku bukan tak nak cakap relax-relax . aku gementar bila cakap dengan kau . nanti tak pasal-pasal lupa apa yang aku nak cakapkan . ngomel hatinya .

Di Big Apple Donuts & Coffee . "Dah lama kau tunggu aku," sapa Nadia Nadira dan terus duduk . "Tak lama pun," jawab Amar Farez pendek . "Sorry lah , jalan sesak tadi , ada accident." balas Nadia . "Tak pa , kan aku cakap tak lama pun," Farez membalas . "Eh , kau dah order?" tanya Nadia . " Dah , ni donut yang kau suka tu kan? betul tak? " giliran Farez pula bertanya . "A'ah . macam mana kau tau ni?" Nadia Nadira pula bertanya ."Rahsia," balas Farez sambil tersenyum . jangan lah senyum macam tu , cair aku dibuatnya . ngomel hati Nadia Nadira . masing-masing diam menikmati kelembutan donut itu . comelnya dia sekarang ni . bertambah comel dari zaman sekolah dulu . bisik hati Amar Farez . "Eh , kau kenapa tengok aku macam tu,"tanya Nadia . "Kau comel sangat," Amar Farez berterus terang . merah padam muka Nadia Nadira .tak penah-penah dia puji aku . gerutu hatinya . Nadia Nadira diam membisu sambil menikmati donut coklat itu .

Selesai makan , Amar Farez memulakan perbualan . "Kau macam mana sekarang ?dah ada boyfriend ?" tanya Amar Farez sambil ketawa . "Aku macam ni lah . boyfriend ? ada , kau lah ."jawab Nadia sambil ketawa . "Eh , serius lah ," agak tegas suara Farez . "Serius la ni . dah kau tanya ada kawan lelaki tak . kau lah kawan lelaki aku," balas Nadia . "Tak , maksud aku yang special," balas Farez . "Oh, tak da lagi," jawabnya ringkas . "Ada chance la," perlahan suara Farez menutur . "Apa kau cakap? perlahan sangat," Nadia Nadira bertanya . "Aku cakap jom kahwin," balas Amar Farez . "Eh , kau ni sihat ke tak ? kau ingat kahwin ni macam main mak-mak masa kau kecik dulu ke?" lantang dia membalas . "Tak , aku serius. aku dah lama sukakan kau . kau je tak tahu ," serius lelaki itu menutur . "Macam tak percaya je aku," balas Nadia .
"Aku sukakan kau masa first time aku nampak kau senyum waktu kita form 4," senada Farez membalas .sebenarnya aku pun sukakan kau tapi aku sukakan kau waktu kita form5 . hati kecil Nadia membisik ."Sudi tak kau penuhkan tulang rusuk kiri aku ? jadi permaisuri hidup aku sehingga akhir hayat ?" Amar Farez serius menutur walaupun ada sedikit gementar . lama dia mendiam . "Sudi , sebab aku pun sukakan kau." merah padam muka Nadia .


"Biar betul ? kiranya selama ni aku tak bertepuk sebelah tangan lah ? sejak bila kau sukakan aku ?" tanya Farez sambil mengukir senyuman . "Tak betul . aku tipu jee . Eh , kau ni banyak soal lah . aku suka kau waktu kita form 5 . terlewat sikit dari kau . " balas Nadia . lega hatinya apa yang dipendam selama ini terluah juga . begitu juga dengan Amar Farez . "Bulan depan kita tunang . Hujung tahun kita kahwin ok ? aku tak nak kita mendekati dengan maksiat " tutur Farez ."Hoi , kau merepek apa ni ? ada ke aku ajak kau mendekati maksiat ?" lantang suara Nadia . "Tak lah . saja bagitau awal-awal Cik Nadia sayangg," jawab Farez sambil tersenyum nakal . tak menyempat betul lah mamat ni . aku baru nak feeling saat bercinta  dah ajak kahwin pulak . tak sangka aku ada secret admire . tak sangka setelah lama tidak berjumpa akhirnya begini pulak jadinya . semuanya luar sangkaan aku .cinta aku berbalass wahai dunia .jerit hati kecil Nadia . -the end-





tengok movie ni . tapi bukan nak suruh tengok semua . tengok 4minit akhir je .
Pandangan Kaisara tentang secret admire .


Pandangan aku , mungkin dia jodoh kita atau dia bukan jodoh kita . hahaha . tak reti ah aku nak bercakap pasal bab-bab ni . letih dah eh aku merepek kat atas tu . sebelum tu , selamat hari raya maaf zahir & batin .
mintak maaf andai terkasar bahasa , terguris hati atau terkata apa-apa . tau sajalah mulut aku ni . hee . assalamualaikum .

No comments: